Hem

Humfryskolan i Lund kommer inte fortsätta sin verksamhet efter ht 2013. För mer info om detta, besök ”rektorn har ordet”.
Vill du komma i kontakt med Humfryskolan i Malmö så når du deras hemsida ”här”.
______________________________________________________________________________

Humfryskolan är en friskola för årskurserna 6- 9 och vänder sig till ungdomar med stort intresse för film, musik, teater, dans, bild och/eller kreativt skrivande. Skolan följer ordinarie läroplan men ger eleverna mycket mer än vad den kräver. Samarbete, demokrati och förståelse utvecklas i denna öppna atmosfär och är ledord för skolan. Skolan startade i Lund ht 2011 och håller på att växa. När skolan är fullt utbyggd kommer vi att vara 100 elever. Vi är och kommer alltid att vara en liten skola.

Humfryskolan bygger på Satellitskolans vinnande koncept som bl a har givit eleverna stora RFSU-priset för TV-programmet Genant, ett program som produceras av skolans elever. Konceptet har gett eleverna återkommande möjligheter att uppträda, ställa ut och publicera musik, bilder, film och konst på gallerier, tv-kanaler, konsertscener både i Sverige och utomlands. Men framförallt får eleverna all den kunskap de behöver för att vara väl förberedda för sin framtid och detta på ett kreativt och kul sätt.

Trivselenkät

Humfryskolan i Lunds elevblogg