Om Humfryskolan

start    om skolan    blanketter    personal    samarbeten    kontakt

Humfryskolan är en skola för dig som...

... ska börja åk 6,7,8 eller 9 och är fri i tanken och vill pröva något nytt

...har ett stort intresse av video, musik, teater, dans, bild och/eller kreativt skrivande

...vill uttrycka dina känslor och tankar i ord, bild och musik

...vill arbeta med alla ämnen i övergripande teman

...är ansvarskännande och vill arbeta i grupp tillsammans med elever från olika delar av Malmö

...är kreativ och vill vara med och påverka dina studier

---

På denna skola står den enskilda elevens kreativa talanger och ambitioner i fokus. Varje termin avslutas med en produktion eller ett arrangemang av något slag. Ett övergripande tema ligger som grund i alla ämnen.

Humfryskolan bygger på Satellitskolans vinnande koncept som bl a har gett våra elever stora RFSU-priset för Tv-programmet Genant, ett program som produceras av skolans elever. Konceptet har gett våra elever återkommande möjligheter att uppträda, ställa ut och publicera musik, bilder, film och konst på gallerier, tv-kanaler, konsertscener både i Sverige och utomlands. Men framförallt får eleverna all den kunskap de behöver för att vara väl förberedda för sin framtid och detta på ett kreativt och kul sätt.

Humfryskolan, åk 6-9, drivs utav Rolf Isaksson, Hasse Kjellsson och Per Sköld, pedagoger med lång erfarenhet utav kreativt lärande på Satellitskolan. Deras idé är att ge eleverna en kreativ, trygg miljö där deras intresse för estetiska uttrycksmedel är ingången till elevernas lärande. Skolan följer ordinarie läroplan men ger eleverna mycket mer än vad den kräver. Samarbete, demokrati och förståelse utvecklas i denna öppna atmosfär och är ledord för skolan.

Hör gärna av er med frågor om Humfryskolan. Besök också gärna våra olika web-sidor från nuvarande verksamhet (Satelliten) som i höst blir Humfryskolan.

Vill ni anmäla er för att börja på skolan, finner ni anmälningsblankett här: (pdf), (word) eller hör av er så skickar vi ett ex!

Mvh

Rolf, Hasse och Per

start    om skolan    blanketter    personal    samarbeten    kontakt

Vem har sagt att lärande inte kan vara roligt?

Kolla på klippet där Rolf visar runt i de nya lokalerna!