Välkommen till den kreativa grundskolan!

start    om skolan    blanketter    personal    samarbeten    kontakt

Humfryskolan är en friskola för årskurserna 6- 9 och vänder sig till ungdomar med stort intresse för video, musik, teater, dans, bild och/eller kreativt skrivande. Skolan följer ordinarie läroplan men ger eleverna mycket mer än vad den kräver. Samarbete, demokrati och förståelse utvecklas i denna öppna atmosfär och är ledord för skolan.

__________________________________________________________________________________

Humfryskolan bygger på Satellitskolans vinnande koncept som bl a har givit eleverna stora RFSU-priset för TV-programmet Genant, ett program som produceras av skolans elever. Konceptet har gett eleverna återkommande möjligheter att uppträda, ställa ut och publicera musik, bilder, film och konst på gallerier, tv-kanaler, konsertscener både i Sverige och utomlands. Men framförallt får eleverna all den kunskap de behöver för att vara väl förberedda för sin framtid och detta på ett kreativt och kul sätt .

Det finns fortfarande elevplatser kvar på skolan. Ta chansen att gå på Malmös mest kreativa grundskola! Ansökan hittar du här! _________________________________________________________________________________

Aktuell info, kalender, nyheter och annat skoj som händer på skolan kan du läsa om i vår blogg som uppdateras så gott som dagligen! Klicka dig genast dit för att hålla dig uppdaterad!

Inom vårt sex- och samlevnadsprojekt Genant som drivs på skolan har eleverna producerat tre säsonger av tv-programmet Genant, men detta läsåret provar vi på radioformatet. Klicka dig vidare till Genant.se

Våra lokaler ligger på Tuborgsgatan 2. För att hitta till skolan kolla in kartan som finns på kontaktsidan!

Humfry Utbildning AB, Box 7038, 200 42 Malmö, tele: 040-26 70 30 mejl: [email protected]